ד"ר דנה פאר מומחית לדמנציה

18 יול 2017

גם הבריאות של המטפל חשובה

עודכן ב: 5 פבר 2022

גם הבריאות שלי חשובה!

בקרב אנשים הנותנים טיפול לאדם זקן, אחד הממצאים השכיחים הוא שהבריאות של המטפל מידרדרת במהלך מתן טיפול. ואם המטפל בבריאות לקויה, לא יוכל למלא את תפקיד המטפל באופן העונה לציפיות.

אולם, אין זו גזירה משמיים.

נכון, עומס הטיפול עשוי להשפיע על הבריאות הפיזית והנפשית של המטפל. אבל, בעיקר מדובר במעין הזנחה עצמית. אם מפאת קוצר זמן, עומס משימות, קושי למצוא מישהו שיחליף אתכם בתפקידי החיים הרבים, ועוד ועוד נסיבות ותירוצים.

מה עושים?

קודם כל, דאגו לבריאות שלכם בכדי שתהיו די חזקים לדאוג ליקירכם.

למען הבריאות שלכם, חשוב ש-

- תלכו לבדיקות התקופתיות שלכם

- אל תדחו תורים לאנשי צוות רפואי. לא רק לרופא. גם לאחות, לפיזיותרפיסט, לכירופרקט, לדיקור סיני, לשיאצו... כל מה ששומר עליכם במצב טוב.

- נטלו תרופות כסדרן: לחדש מרשמים בזמן, לקנות אותן וליטול נכון.

- אכלו באופן מאוזן: לא פשוט, ולא צריך לדבוק בדיאטה היסטרית, אלא לאכול מזון טוב באופן שפוי.

ודבר נוסף, עד כה התייחסנו בעיקר לבריאות פיזית, אך הבריאות הנפשית שלנו לא פחות, ואולי יותר קריטית בהיותנו מטפלים באדם אחר. לצערי, אנחנו נוטים שלא להתייחס לבריאות הנפשית שלנו כמשהו הראוי לטיפול.

חשוב שתהיו ערניים למצב רוח ירוד, רמת אנרגיה נמוכה, עצבנות או רגזנות לא אופיינית לכם, חוסר סבלנות, קושי לישון, היעדר תיאבון או אכילה יתרה שונה מבעבר, בכי מרובה. כל אלו מהווים קושי משמעותי בטיפול, ויכולים להצביע על צורך בעזרה מקצועית.

שירות הייעוץ האישי שלנו הוא נקודת התחלה לשיפור ושימור הבריאות הנפשית שלכם. הייעוץ הוא מעמיק ומקיף בנוגע למצב של יקירכם, ממוקד בנקודות המשמעותיות לתפקודכם ותפקודם המיטבי, וכולל המלצות פרקטיות להתמודדות עם המצב.

לקריאה נוספת:

יחסים עם אחים ואחיות במהלך טיפול בהורים מזדקנים

איך להיות חבר טוב למטפל משפחתי

ותזכרו -

אין תרופה לדמנציה, אבל יש המון שאפשר לעשו להיטיב את איכות החיים שלכם ושל יקירכם.

דברו איתי ונחשוב ביחד מה לעשות.